چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

مکاشفه

مارکوپولو خیلی خوش شانس بود که به اینترنت دسترسی نداشت .

چون در عصر ما خیلیها از طریق اینترنت با هم آشنا میشن و مدتی

رو به چت و ایمیل  میگذرونند تا همدیگر رو کشف کنند .

اما مارکوپولو از اونجاییکه چنین امکانی در اختیارش نبود ، راه افتاد

و سوار کشتی شد و سرزمینهای تازه  رو پیدا کرد و اسمش در تاریخ

موندگار شد.   اکثر افرادی هم که در مکاشفه اینترنتی به سر میبرند

معمولا دوست و یا دوستانی رو که میبینند ، با اون چیزی که در خیال

و تصوراتشون بوده زمین تا آسمون فرق می کنه و حالشون گرفته میشه!

مطمئنم در باره دوستیها و اتفاقات اینترنتی میشه هزاران مقاله تحقیقاتی

نوشت و هزاران فیلم ساخت و هزاران جلد کتاب رو به رشته تحریر درآورد.

در این مکاشفه ها کلی شکست و اشک و اندوه و گاهی شادمانی نهفته

است . دوستیهای اینترنتی جذاب و گیرا و هیجان آوره ... و به خصوص در

اولین تماسها بسیار مهیج به نظر میرسه !

مخصوصا برای دخترها و پسرهایی که با هم از طریق اینترنت دوست میشن

و شاید در ارتباطات اول فکر میکنند که این نوع ارتباط میتونه مقدمه ی وصلت

و ازدواج باشه!!

متاسفانه اون وقتها که بنده مجرد بودم ، اینترنتی در بساط ما وجود نداشت و

مجبور بودیم مثل مارکو راه بیفتیم توی کوره راههای دریایی و زمینی و به

کشف کردن بپردازیم .    چقدر زیر بارون خیس شدیم!؟؟

چقدر توی کوچه ی سوژه ی مورد نظر توسط داداشهای غیرتی کتک خوردیم!

چقدر با پای پیاده این خیابونها رو متر کردیم ؟!  چقدر برای یه تلفن زدن از کیوسک

عمومی کمین زدیم تا خالی بشه و بپریم توش و بعد تازه میدیدیم که خرابه و کار

نمیکنه و دو زاری ما رو هم قورت میداد لامصب لکنته!؟؟

ولی هر چی که بود کشف میکردیم و اهل مکاشفه بودیم .. . . و معمولا وقتی

کشف میکردیم دیگه از دستش نمیدادیم !!

دارم میرم سفر ... سفری برای مکاشفه و کشف سرزمینها و سوژه های جدید!

قراره چند روز توی کوهستان پرسه بزنم ... بار آخر که رفتم ، به لانه ی یه جفت

عقاب دست پیدا کردم . . . البته فراری شدم و بابا  عقابه منو ولم نمیکرد!!

ولی باید رفت و کشف کرد ... باید  چند روزی از حصار اینترنت و آنترنت بیرون اومد

و به شیوه مارکو زد به دریا و کویر و صحرا .... از دهم تا سیزدهم نیستم و میدونم

که خوش میگذره .   شما هم سعی کنید گاهی اوقات دنیا رو بدون اینترنت ببینید!

قول میدم     قول میدم    هیچ اتفاقی نمی افته !

نظرات 20 + ارسال نظر
شکیبا سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:54 ق.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

آی گفتی آقا فرخ...
منم الان هر چی غصه تو دلم دارم واسه خاطر همین دنیای مجازیه و آشنایی های جسورانه بود...
وگرنه تو دنیای واقعی مشکلی که ندارم هیچ همه چیز از لحاظ خوب و عالیه از هر لحاظ.....
خوش بگذره سفر
منم فردا عازم سفرم و سیزدهم برمیگردم

سلام ... خوش بگذره به شما
به سلامت روی و باز آیی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:54 ق.ظ

استاد! خوش بگذره
اگر اینبار شیر را در بیشه شکار کردین همراه بیاورید
میگن جیگر شیر خوردن دارد

بدون نت دنیا واقعی تر است.
نت همانطور که از معنای لاتینش هویداست تار عنکبوتی است که می تواند دست و پا گیر باشد تا فراغ بال برای پرواز
پس پیش بسوی آزادی از این قفس خودساخته
منم دهم تا سیزدهم میرم دوباره ولایت
استاد! کبکتان خروس خواند بفرمائید یه دهن واسه ما هم بخواند

سلام خدا هر چی شیر ایرانی رو رحمت کنه ... اما میتونم براتون یه جوجه عقاب سوغات بیارم.
امید که در تربیت جوجه کوشا باشی

آرمان. سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:58 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

استاد! صحبت گردش و تفرجگاه فرمودین چنان سراسیمه شدم نام و نشانم فراموش شد
نظر قبلی از حقیر بود

از بس بهم استاد میگی می فهمم که خودتی
لطف داری عزیزم ... خوش باشی

حریر سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 ق.ظ http://harirestan.blogfa.com/

سلام
متاسفانه باهات موافقم
هر زمان شرایط خاص خودشو داشته و جذابیت خودشو
اینترنتم بد نیست به شرطی که به طریق صحیح استفاده بشه
انشالله که سفر خوش بگذره و می دونم که می گذره
دهم تا سیزدهم زیاد نیست خیلی زود تموم میشه
من دلم یه سفر این مدلی اما یه هفته ای می خواد
دلم می خواد برم تو جنگل به دور از زندگی ماشینی و هیاهو یک ماهی زندگی کنم
کاش می شد

شما اگه تونستی یک ماه در جنگل زندگی کنی و دوام بیاری من اسمم رو عوض میکنم ... من کلبه ای در جنگل سراغ دارم که میتونی اونجا بیتوته بفرمایید ... اما میدونم که کار هر کسی نیست .

جودی آبوت سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:51 ق.ظ http://joudi-aabot.blogsky.com

سلام ! سال نو مبارک! سالتان پر از شادی و سلامتی !
والا الان انقدر سیر و سفر گرون شده جان برادر که مگه میشه سفر رفت ؟! خداد تومن پول بلیط هواپیماست ! تازه آخرش هم میری میوفتی پایین میترکی !
همین قطارهای فکسنی درپیتی که حالم ازشون بهم میخوره بلیط رفت و برگشتش نزدیک ۴۰۰۰۰ تومنه !با اوتوبوس که اصلا نمیشه سفر کرد ! ماشین شخصی هم که اگه پول داری بنزین بخری خوب با همون برو

سلام .. چشم ما روشن ... سال نو مبارک ! رسیدن به خیر !
شما که اخیرا همش در سفر بودی نازنین ... اون وقت میگی نمیشه و به درد نمیخوره! به هر حال نمیشه کاری کرد ... بسیار سفر باید تا پخته شود خامی ممنونم

حریر سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ http://harirestan.blogfa.com/

آقا من می تونم اگر این جماعت بزارند
هر کی نتونه
دلم سکوت می خواد
دلم آرامش می خواد
خسته شدم از این همه سر و صدا کردن
فکر کنم تو جنگل هم سرو صدای پرنده ها باشه

من تا نبینم باورم نمیشه ... سر و صدای پرنده ها که باحاله .

نیکو سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:57 ب.ظ http://boye khobe gandom79.blogsky .com

فرخ جان یه اتفاق میوفته یه اتفاق مهم : به آرامش میرسی نازنین ، سفر بی خطر

گفت شما و لطف خدا
مرسی نیکوی عزیز ... ممنون

چه فرقی می کند! سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ب.ظ http://chefarghimikonad.persianblog.ir/

فرخ جان سلام
دلم چه تنگ شده بود برای خواندن و خودم هم خبر نداشتم ...
سفر به سلامت ... سفر رو خیلی دوست دارم ... اما هیچ کجا خوه آدم نمی شه ... البت اگه آدم کولی دورگرد نباشه

سلام بر نگار خوبم سال نو مبارک
هر کجا که هستی آفتاب و زمین و گل و پرنده مال توست .
و اینجا دوستانی هستند که به تو فکر میکنند و به یادت هستند ...
درود و بدرود

آغازی دیگر سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ب.ظ http://start2.blogsky.com

خوش بگذره و مطمئنا با کلی کشفیات جالب بر می گردید

ممنون خانوم
فعلا که با تفنگ دولول و کلی مهمات داریم میزنیم به جنگل ... تا ببینیم قسمت چیه؟

ویس سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ب.ظ http://lahzehayenab.blogsky.com

نکنه دنبال سوژه دوباره کتک بخوری!شوخی کردم.خیلی خیلی بهتون خوش بگذره.نفسی بکشید و برگردید.اما من امسال رسوب کردم.تو خونه باید بمونم.ولی خوب اینم یه جورشه.

ممنون که به یادمی ... ممنون
اما من با تجربه امروز دنبال هر سوژه ای برم دیگه کتک نمیخورم .
حواسم جمعه
اما واقعا از یادت دمی غافل نیستم و میدونم که روزهای سختی رو میگذرونی . . . هر وقت دلت گرفت و اومدی پشت پنجره ُ یاد من هم باش .
من این روزها تو رو اغلب در پشت پنجره میبینم که ایستادی و به کوچه خلوت نگاه میکنی .

مرضیه چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:34 ق.ظ

باز تو زدی به کوه؟؟ خوش بحالت... ما هم اگه میتونستیم میرفتیم، از سر بدبختیه که چسبیدیم به اینترنت و اونترنت...

سلام . . . زدم به کوه تا کوه غم و غصه رو فروبریزم ... چاره ای نداشتم .

میعاد چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ

سلام ماکوپولوی دوم
آرزوی کشفی بی خطر و فوق العاده دارم برایت.

ممنون .. سلام میعاد عزیز ما مرد خطر و کشفیاتیم

پری چهره کاتب چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 04:09 ب.ظ http://www.babaee1.persianblog.ir

چرا دوسم نداری؟
حتی تولدمو تبریک نگفتی...
اما من در سکون می خواندمت!!!

سلام پری عزیز ! چند وقتی توی ایام نوروز کمتر سراغ دوستان رفتم . شما ببخشید ... تولدت مبارک خانوم امیدوارم ۱۲۷ ساله بشی
چقدر بهم لطف داری

حامد چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 05:29 ب.ظ http://gohism.blogsky.com

من خیلی مدیون اینترنت ام..خیلی زیاد ! واقعا قسمت زیادی از زندگیم به وسیله اش پرش ده بعد اون مجازی ها رو وارد زندگیم کردم تا رنگ واقعیت بگیره...
خوش بگذره بهت داداش...دلم بدجوری مسافرت می خواست که نشد !
جای مارو خالی کن

حامد عزیز ارادت
چاکرتیم

pink چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:26 ب.ظ http://www.togetherlife.blogsky.com

فرخ جان این سری عقابه چشتو در نیاره

حواسم هست

سیما چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ http://eshgheroyayee.blogfa.com/

سلام ولی دل خوشی من همین دنیای مجازیه

دوست من با متن جدید و قالب جدید به روزم

سیمای عزیز سلام ... خدمتتون میرسم

absolution پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ http://www.absolution.blogsky.com

فرخ جان احیانا عیال می دونن شما اینجا می نویسین دیگه :))
بر ما بد نبود!!
بر دیگران نیز نباشد...

من از هر دو جهان آزادم خیلیها که منو میشناسند ُ ازم تبعیت میکنند .
من در شهامت و مقاومت و ایستادگی دیگه اسوه شدم

کوروش پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.paaraaziit.blogfa.com

با درود
تارنمای خیلی قشنگی داری
خوشحالم از آشنایی با این تارنما
مطالب مفیدی داری
امیدوارم که بتونم از این مطالب استفاده کنم
در ضمن خوشحال میشم که به من سر بزنی
زود بیا منتظرم
[گل]

سلام ... حتما میام اونجا .. ممنون

محمد پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:12 ب.ظ http://migam.blogsky.com

سلام بر عموی عزیز
موضوعی متفاوت با موضوعات قبلی ولی بسیار جالب . واقعا نسل ما بدون خطر و حاشیه میتونه برای خودش دوستی دست و پا کنه . ولی نه برای ازدواج بلکه برای دوستیهای دو روزه و زود گذر . فکر میکنم اینجوری بهتر هم باشه .
امیدوارم تفریح و سفر بی خطر و به کام باشه .

محمد عزیز
نمیدونم چرا؟؟ ولی مطمئنم که در باره این کامنت مدتی فکر خواهم کرد
ارادت و تشکر از بابت این نظر خوب و مفید

کوروش پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com

سلام بر سالار گیلان
دیشب ازاین مکاشفه ی مارکوپولوئی بازگشتم
جایت خالی
اگرچه عادت اینترنت سخت بود
ولی بیرون رفتن از دخمه ام برایم لازم افتاده بود
ودیدن ایران همیشه زیبا نیز لازمتر
شاد باشی و سربلند

سلام یار عزیز و همیشگی
کوروش جان رسیدن بخیر ... امیدوارم که سفر خوش گذشته باشه ....
درود بر تو که مدام از دوستان یاد میکنی درود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد