چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

در اگر . . .

اگر اندیشه ی تولید انواع سلاحهای مرگبار از مغز انسان نمی تراوید و 

گلوله و تانک و مسلسلی در جهان ما نبود . . . . اگر حس جاه طلبی

و ثروت اندوزی و قدرت مداری در آدمیزاد نبود . . . . اگر انسانها جنس

مخالف نداشتند . . . . اگر غذای آدمی فقط حبوبات بود و کسی

نمی توانست تیهو و کبک و قرقاول و قو و غاز و اردک و انواع جانوران و

آبزیان را به دندان بکشد . . . . اگر قدرت معماری انسان به خانه های

معمولی ختم می شد و کاخها برافراشته نمی شد . . . . . . شاید این 

همه اندوه و درد در جهان نبود !!

به این اندیشه های بی اساس فکر میکنم و گاه چنان دنیایی را در 

برابر دیدگانم مجسم می سازم و می بینم که چقدر خوب می شد

این همه تنوع نبود و کار جهان و جهانیان در آرامش پیش می رفت .

به این "اگرها" که می اندیشم ، دلم می گیرد ... دلم ریش می شود!

و سپس یاد سخن حضرت مولانا می افتم که :در اگر نتوان نشست .

توصیه می کنم در بحبوحه ی دغدغه های بسیار ، گاهی به "اگرها"

بپردازید و تصور کنید که جهان در نبود زرق و برقهایش چقدر میتوانست

آرام و زیباتر باشد .



هیچ مخالفتی از سوی دوستان پذیرفتنی نخواهد بود 

نظرات 2 + ارسال نظر
itدوستان جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 02:49 ب.ظ http://it-2020.mihanblog.com

سلام دوستم
دوستت دارم ها رو بگین

قبل از اینکه

به دوستت داشتم تبدیل بشن . . .
آپم؛؛؛؛؛؛؛؛؛
خوشحال میشم نظر بدی
ممنون

سلام لطف کردید

حریر جمعه 21 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:11 ب.ظ http://www.nagofteha84.blogfa.com

سلام دوست من
به نظرم دنیا بدون اما و اگر دنیا نمیشه
دنیا باید با همه خوبی ها و بدیهاش باشه
تلخی ها و شیرینی هاش
اما ها و اگر ها
باید جنگید تا اما و اگر ها به باید ها تبدیل بشه
هر چند که این کامنت بیشتر شبیه شعار بود اما واقعیته

سلام علیکم
شعارهاتون هم زیباست
مخصوصا که در دهه فجر هستیم و فصل شعارها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد