چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

چاخان ۲

خوشامدگو زبان آور خالی بند

تودیع

ای عروس زیبا و سفیدپوش !!   تو میروی و دلم میگیرد . . . تو میروی و من طاقت

دوری ات را ندارم . . . تو میروی و فقط خاطره های پاک و بی رنگ خویش را برایم

بر جا می نهی . . . اکنون در آخرین لحظات به سردی دستهایت محتاجم . . . برای

آخرین بار دستهای گرم مرا بگیر و بفشار تا سرمای دستهایت در جانم نفوذ کند و

در عمق روحم بنشیند . . . یکی از همان بوسه های خنک خویش را بر گونه هایم

بنشان تا گونه هایم گل اندازند و آنگاه تو مثل همیشه بخندی و بگویی:چرا خجالت

میکشی؟    عروس زیبا     همواره دلهره داشتم تا این لحظه فرا برسد . . . و چه زود

رسید !!؟ بی تو دیگر غروبها از صدای کلاغها خالی میماند . . . و در کنار آبگیرها و

تالابها هیچ پرنده مهاجری به چشم نمیاید ... و من دلگیر میشوم برای نبودن

مرغابیها و قوهایی که من و تو به آنها عاشقانه نگاه میکردیم ... اینک دلم تنگ میشود

برای تو و آن شبانه های سرد و خفته در مه .... برای آن شعرهایی که نثارت میکردم

. . . دلم تنگ میشود برای سکوتی که تو در آن با شکوهتر و زیباتر بنظر می رسیدی

. . . دلم تنگ میشود برای تو      برای عروسی که از چشمهایش وقار و متانت میتراود!

عزیزم     دلم برایت تنگ میشود . . . دیدارمان به سالی دیگر میسر خواهد بود ....

و من از این پس در پشت پنجره ای که همواره هر بامداد تو را در قاب آن میدیدم

به انتظارت خواهم ماند تا دگر بار بیایی و در آغوشت گیرم!!

بدرود عروس نازنین     بدرود       دامن کشان برو و مرا از یاد مبر . . . خاطرات ما

زیباتر از آن است که فراموشش کنیم .    بدرود ای سپیدی دوست داشتنی!

بدرود ای عروس محبوبم      بدرود ای زمستان!

نظرات 17 + ارسال نظر
absolution شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.absolution.blogsky.com

زمستان...
عروس زیبا...
تشبیه جالبی ست!!
برای من اما چنین نیست!!
چرایش را مپرس...

سلام .... نمی پرسم ! چشم

کوروش شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:55 ب.ظ http://korosh7042.blogsky.com

همه این روزها از آمدن می گویند و تو عزیز
از رفتن

وچه زیبا بلدی دلجوئی کنی
گاه جدا فکر می کردم که از سفید پوشی می گوئی
که رفته و چون عاشق هستیبرایش سعادت ارزو میکنی

دست مریزاد

گاه رفتن از آمدن مهمتر است .... ارادت کوروش عزیز

محمد یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:29 ق.ظ http://migam.blogsky.com

سلامی به لطافت بهار و زیباییه زمستان . متنی اینچنین زیبا در مدح زمستان , آدم رو برای این فصل زیبا دلتنگ میکنه .

سلام محمد عزیز من دلتنگ زمستانم ... همیشه !!

محمد یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ق.ظ http://migam.blogsky.com

عمو جان میدونم از این تعارفات و تبریکات الکی خوشت نمیاد . ولی ادب حکم میکنه که خدمت برسم و ضمن عرض تبریک , آرزوی موفقیتی بیش از پیش برای شما و خانواده ی محترمتون آرزومند باشم .

خیلی لطف داری .... برای تو هم سعادت و سلامتی آرزو دارم .
مرسی که به یادم بودی

فروردین یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ق.ظ http://www.farvardins.blogsky.com

سلام
ممنون که به وبلاگم سر زدی کاش من هم مثه تو خیلی فعال بودم و مرتب به روز می کردم

سلام دوست قدیمی .... عیبی نداره ... من مشتاق دیدارتون بودم!

تسخیر یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:25 ق.ظ http://Taskhir.com/

سلام تودیع جالب بود در کل وبلاگت خوبه سایت مانم درباره طراحی و خدمات وب سایت هست اگه میخوای به جمع بیش از 150 تا وبلاگی که با ما تبادل لینک کردن بپیوندی به قسمت - لینک دوستان - برو
موفق باشی[گل]
www.taskhir.com

سلام . . . ممنون

آغازی دیگر یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:29 ق.ظ http://start2.blogsky.com

چه وصف زیبایی برای زمستان
تا بوده ننه سرما بوده ولی شما می نویسید عروس نازنین...
زیبا بود

مرسی ننه سرما برای اون وقتها که بچه بودیم و برای اومئن بهار و نوروز و تعطیلات مشتاق بودیم ُ کاربرد داشت ... اما حالا که بزرگ شدیم
میبینیم که چقدر زمستان باشکوه و زیباست .... و چقدر متواضع و خاشع ...
عامل زیبایی بهار و تابستانه و ادعایی هم نداره ... هیچ بهاری بدون اینکه زمستان پربارشی سپری شده باشه ُ زیبا نیست
ممنونم

حامد یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ق.ظ http://gohism.blogsky.com

بدروود زمستان
باشد آغاز بهار و بوسه های گرمش
کدام معشوق ماندنی است ؟

کدام معشوق ماندنی ست کدام معشوق ماندنی است!؟؟
گل گفتی حامد

آرمان. یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ق.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

استاد! عروس به این زیبایی از پشت پنجره انگشت به شیشه میزند و برایت هزار عشوه و ناز می آید
آنگاه شما با عرض معذرت به این عجوزه پیر چسبیده اید و قربان صدقه اش می روید
حیف نیست
می نقد بر کف است، توهم مستی چرا؟
یه نگاهی به این عروس زیبا بیاندازید مطمئنا باشید صد دل عاشق خواهید شد.
در جشن وصالتان ما را از شهد پذیرایی تان فراموش نکنید

آرمان عزیز در سن من عروس پیر خواستنی است !!
عروسهای جوان و زیبا برای امثال من ُ سوهان روح اند !
هیچ بهاری زیبا نیست .... اگر بارشهای زمستانی نباشد !!
به زمستان احترام بگذار برادر!!

پرنیان یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ http://fathebagh.blogsky.com

سلام
عجیبه متولد تیر ماه آنقدر دل بسته زمستان!
من چون از سرما بی زارم و همیشه هم توی زمستان دندونام تیک تیک از سرما به هم می خورن مگر اینکه یک لحاف کرسی بپوشم و خودم رو راحت کنم ... بنابراین تابستان رو بیشتر دوست دارم.
امیدوارم بهار امسال یه جور دیگه ای باشه. یه جور پرامید ... یه جوری که آدم همش ته دلش احساس شادی عجیبی داشته باشه ... میشه یعنی؟
یک معجزه لازمه!

سلام وقتی روزها بلند میشن و توی بهار و تابستان کش میان و ملت تا نیمه های شب توی خیابون اسیرند ... وقتی عمر شبها در بهار و تابستان کوتاه میشه ... وقتی عرق میریزم و پول برق به جرم استفاده از کولر بالا میره .... همون زمستان رو بیشتر باید پسندید .
بهار همیشه زیباست ... من بارها بهار رو در مناطق طبیعی بکر دیدم ...
واقعا آدم رو مدهوش میکنه ... انشاالله بهار خوبی در انتظارمون باشه ...
ممنون پرنیان عزیز !! ممنون

کوروش یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:02 ق.ظ http://korosh7042.blogsky.com

عید تو
عزیز
فرخنده و قرین سلامت و شادی باد

[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل]
[گل][گل]
[گل]

ممنونم کوروش عزیز
امید که هر سال در چنین مواقعی با تندرستی و شادی به بهاران سلام کنی و به معجزه بهار درود بفرستی ... تو را غرق در نعمت و عافیت میخواهم

حریر یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ب.ظ http://harirestan.blogfa.com/

سلام فرخ عزیز
منم عاشق زمستونم عاشق یخ کردن پوستم هستم
از فصل گرما بیزارم اما اینا همه معجزات خداست و راضی هستیم به راضی اون
تمام فصولش قشنگی خودشو داره اما اگر من انتخابی می تونستم داشته باشم دلم می خواست فقط زمستون باشه
برم تو پارک قدم بزنم و نسیم خنک پوست صورتمو گل بنداز
دلم برای اون عروس سپید پوش به همین زودی تنگ شد

سلام ... و من چقدر دلتنگ غروبهایش خواهم بود

[ بدون نام ] یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ

چشم استاد!
زمستان هم زیباست
اگر عروس جوان سوهان روح است اما مطمئنا عروس پیر سوهان قم نیست

دود از کنده بلند میشه .... حواست باشه

آرمان. یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:28 ب.ظ http://abdozdak.blogsky.com/

استاد نظر قبلی ما حقیر بود
نام و نشانی از قلم افتاد
با پوزش

فهمیدم .... من هوشم خیلی بالاست

فریناز یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

سلام فرخ خان
الان نوبت حسادت منه فکر می کنم

عالی بود...فکر نمی کردم حالتان گاهی به حدیث وداع هم بخورد...

عالی بود
برای من سخت تره رفتن زمستان...نفس هام باهاش عجین شده روزها پیش....اونوقت باید دو دستی وقتی فقط یک ماهو یک روز دارم تقدیمش کنم به بهاری زیبا...

شما بدرقه کننده کوچک تر از من دیدین؟!

ولی الان بهار که داره میادو هم دوستش دارم چون دوباره زمستون داره

میدونین گاهی فکر میکنم اگه بهمنی نبودم دیگه دلم نمی خواست هیچ کدوم دیگه هم باشم

سلام به احساسو نوشته های زیبای تو حسرت می برم .
خوشحالم که زمستان رو دوست داری .. و چقدر خوب گفتی که بهار هم خوبه ُ چون زمستون رو در پی خواهد داشت ...
آفرین

فریناز یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:05 ب.ظ http://delhayebarany.blogsky.com

استاد عیدتون مبارک باشه
سال خیلییییییییییی خوب و پر از اتفاقات خوبتر رو براتون آرزو مندم و مطمئنم که می شود....

سال خوبی در راهه
مطمئنم
واسه همه ی دوستانم هم ایمان دارم که زیبا خواهد بود و با برکت

استاد روزهاتون طلایی باد
و قلبتون بهاری

ولی خوشحالم که یار دیرینه رو هیچ وقت فراموش نمی کنین...
عروس زمستان همیشه زیباست....
شاد باشید

عید شما هم مبارک عزیزم
ممنون که برای همه آرزوهایخوب داری و این نشونه قلب پاک شماست !
فریناز عزیز خیرخواهی برای دیگران بیانگر شخصیت والای آدمهاست .
تو دختری با شخصیت و خوبی . . تردیدی ندارم/
منم برای تو بهترینها رو میخوام .. موفقیت و شادی و رضایت اززندگی
آرزوهای من برای توست ... تو که یکی از بهترین دوستانم هستی!

شکیبا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:06 ق.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

چه توصیف زیبایی برای زمستان کردید...
بابا ماها همینجوری هم هوایی هستیم لطفا دیگه شما هوایی ترمون نکنید!!

چشم ممنون از کامنتت خانوم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد